Problem z uzyskaniem warunków przyłączeniowych w Polsce to codzienność, obciążona sieć nie pozwala na podłączanie nowych mocy wytwóczych, z drugiej strony odbiorcy też mają problem. Rozwój e-mobilności w Polsce, będzie zależał właśnie od rozwoju sieci stacji ładowania, jak pewnie już czytałeś w moim wpisie stacje ładowania samochodów elektrycznych w Niemczech nie spełniły moich oczekiwań. W Polsce narazie samochodów elektrycznych jest mniej, ale niebawem może być trudno znaleźć wolną ładowarkę w Polsce. W tym wpisie dowiesz się jak podłączyć szybką stacje ładowania mimo zbyt małej mocy przyłączeniowej.

Spis treści:

Jakie możesz mieć problemy chcąc podłączyć szybką stację ładowania DC.

Czy stacje łądowania samochodów elektrycznych mogą działać bez sieci?

3 sposoby jak podłączyć szybką stację ładowania samochodów elektrycznych z fotowoltaiką.

Jakie możesz mieć problemy chcąc podłączyć szybką stację ładowania DC.

Pominę najpopularniejszy problem, czyli że nie dostaniesz mocy przyłączeniowej. Mniej oczywiste problemy to problem z uruchomieniem samej ładowarki w danej lokalizacji ze względu na wysokość nad poziomem morza, czy problemy z softwarem uniemożliwiające komunikację.

Wybierając łądowarkę, sprawdź kilka i postaw na sprawdzone w Polsce rozwiązania, przykładem dobrej jakości ładowarki może być Prebiel, czy Ekoenergetyka. Polscy sprawdzeni producenci i lokalny serwis to właśnie to czego potrzebujesz. Jeśli chcesz połączyć ładowarkę z fotowoltaiką i magazynem energii to warto zwrócić uwagę na ofertę NRG Storage, polskiego producenta magazynów energii.

Czy stacje łądowania samochodów elektrycznych mogą działać bez sieci?

Wyobraź sobie awarię sieci energetycznej w dobie e-mobilności, sytuacja uniemożliwiająca doładowanie autobusu, czy samochodu to katastrofa transportowa. Co wtedy?

Będziemy zasilać łądowarki agregatami?

Poniżej prezentuję system NRG Project, w którym w przypadku awarii sieci, wydzielona sieć pracuje z magazynu energii, który może być doładowany z fotowoltaiki. W takim systemi w przypadku awarii sieci, trzy ładowarki wyłączą się a jedna będzie dalej pracować. To rozwiązanie powinno być w każdym mieście! I powinno być zasponsorowane przez miłościwie nam panujących polityków z Parlamentu Europejskiego, którzy tak promują e-mobilność, blokując konwencjonalne samochody.

Podsumowując:

Czy stacje ładowania samochodów elektrycznych mogą działać bez sieci?

Tak, stacje ładowania samochodów elektrycznych mogą działać bez sieci w układzie hybrydowym z magazynem energii i źródłem wytwórczym takim jak: fotowoltaika, elektrownia wiatrowa, kogenerator, czy elektrownia wodna.

stacja ładowania DC z magazynem energii i fotowoltaiką

3 sposoby jak podłączyć szybką stację ładowania samochodów elektrycznych z fotowoltaiką.

Pierwszy sposób na to jak podłączyć szybką stację łądowania samochodów elektrycznych z fotowoltaiką, został przedstawiony powyżej.

W tym przypadku fotowoltaika posiada własne inwertery DC/AC, jest to dobre rozwiązanie w przypadku już istniejących systemów nie wymagające dużych ingerencji, magazyn np. NRG Storage, dostawia się z falownikiem AC/DC i ładowarkę wpina po stronie AC. System tak jak na schemacie jest opomiarowany, analizator sieci śledzi sieć i daje informacje do systemu EMS, który zarządza magazynem energii.

Drugi przypadek to taki sam system jak w pierwszym przypadku, tylko rozbudowany o dodakowy moduł ByPass czyli switch on/off grid. Taki system pozwoli Tobie „odpinać się od sieci” i pracować wyspowo.

Trzeci system to DC-Coupling, polegający na dodaniu elementu DC/DC pomiędzy fotowoltaiką a DC Cabinetem, w takim przypadku fotowoltaika pracuje z magazynem po stronie DC. Plusem tego rozwiązania jest spadek strat energii na konwersji, z drugiej strony wymaga zakupu dość drogiego DC/DC convertera.

Podsumowując, jeśli masz niską moc przyłączeniową, zawsze możesz wystąpić o drugie przyłącze, jeśli to jest trudne to warto zainwestować we własne źródła wytwórcze z magazynem energii.