Wybierając się w podróż do Niemiec, oczekujesz wielu szybkich ładowarek i nowoczesnej infrastruktury, nic bardziej mylnego. W Niemczech da się odczuć, że po drogach jeździ znacznie więcej samochodów elektrycznych, pierwszy raz spotkałem sytuację w której kilka samochodów czekało do szybkiej ładowarki IONITY, nie wiem czy to standard, czy wynik tego, że na 6 ładowarek działały tam tylko 4. W tym wpisie opiszę Tobie praktyczne problemy, które napotkaliśmy podczas wyjazdu na targi fotowoltaiczne Intersolar do Monachium.
Spis treści:
Najlepsze sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Niemczech
5 Problemów z ładowaniem samochodu elektrycznego w Niemczech
Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Niemczech mapa
Najlepsze sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Niemczech
Najlepsze sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Niemczech to:
1. IONITY
2. ENBW
3. SHELL
4. E. ON
5. ALLEGO (Zainstaluj Apkę w Polsce i podepnij kartę, w Niemczech przez długi czas autoryzacji płatności to miałem błąd apki)
6. Ładowarki bez nazwy na parkingach przy autostradzie, mimo że stare i tylko 50 kW to działają i nie potrzeba do nich apek
7. Ładowarki przy McDonaldach, w miastach jest ich więcej niż w Polsce
Tutaj dane z wyświetlacza na stacji Shell, w Polsce jeszcze nigdy nie ładowałem Mustanga MACH-E większą mocą niż 150 kW DC (myślałem, że to max). Ta stacja na Shellu uratowałą mnie, bo sytuacja wyglądała tak:
Wieczorem przed wyjazdem do Polski chciałem podładować samochód i pojechałem do sieci miejskich ładowarek i tak jeździłem od jednej do drugiej i wszystkie 7 było zajętych, a w samochodach nie było kierowców. Następnie podjechałem pod salon MINI ale niestety tamta szybka ładowarka pod salonem była ogólnodostępna ale nie startowała bez jakiejś karty RFI. Po 3 próbie instalacji apki MINI udałem się pod szybką ładowarkę pod salon VW i tam ładowarka nie zaakceptowała mojej karty VISA mBank. Kolejna ładowarka, którą odwiedziłem tego wieczoru to ALLEGO, tam okazało się, że instalacja apki dość długo trwa i wywala błędy, przez zbyt długą autoryzację płatności (miałem wtedy już ok. 3 % tylko baterii). Finalnie udałem się 11 km dalej na Shella i i iiii „eureka” w tym zaawansowanym kraju w Niemczech chyba 10-ta już odwiedzona ładowarka (była wtedy już chyba 1 w nocy, a mój trip po ładowarkach rozpocząłem ok 23:30) w końcu wystartowała, a efekt macie na zdjęciu. Byłem tak tym podekscytowany, że poszedłem po hot-doga na stację, niestety w nocy w Niemczech nie sprzedają na tym Shellu hot-dogów…
5 Problemów z ładowaniem samochodu elektrycznego w Niemczech
Wyjeżdżając do Niemiec warto zapoznać się z problemami jakie napotkałem w praktyce, jeśli też miałeś/miałaś problemy z ładowaniem samochodu elektrycznego w Niemczech, proszę opisz to komentarzu dla innych.
Moje problemy z ładowarkami w Niemczech, mogą wydawać się nie realne jeśli ktoś korzysta z ładowarek w Polsce, ale zwróćcie uwagę wiele Niemieckich ładowarek ma już nawet 5 lat i nadal funkcjonują tzn. raz działają a dwa razy nie. Pewnie Niemcy znają już te ładowarki i korzystają z nowszych, ale szukając ładowarki w apce to trudno jest ocenić czy jest nowsza czy z epoki kamienia łupanego.
5 problemów z ładowaniem samochodu elektrycznego w Niemczech:
1. Wgranie apki pod ładowarką to nie jest najlepszy pomysł, proces autoryzacji może trwać nawet kilka godzin, w moim przypadku instalując ALLEGO w polu, autoryzacja miała błąd przez zbyt długi czas autoryzacji karty, a to wynikało z wolnego internetu! Podsumowując ten punk wgraj kilka apek i uruchom je jeszcze będąc w Polsce lub w hotelu.
2. Na ładowarkach no name przy autostradzie część polskich kart nie działa, dlatego miałem ze sobą kartę VISA i MASTER CARD.
3. Ładowarki przed salonami samochodami są problematyczne, w szczególności w godz. kiedy salon nie pracuje. Strony www są po niemiecku i mimo znajomości niemieckiego, poddałem się po tworzeniu kąta pre paid na kolejnej stronie www.
4. W Niemczech ładowarki pod Lidlem i Aldim są często na parkingach zamykanych na noc, mimo wjechania po trawniczku do ładowarki, zobaczyłem napis, że ta ładowarka działa tylko w godz. pracy marketu.
5. Pierwszy raz zobaczyłem kolejki na stacjach ładowania i sytuację w których miejskie ładowarki są okupowane przez samochody bez kierowców (samochody zostawiają na 3-5 godz na łądowaniu 10 kW)
Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Niemczech mapa
Mapa stacji ładowania w Europie, to świetne narzędzie, które pomoże Tobie w trasie. Często w trasie elektrykiem zmieniasz plany i musisz szybko zaplanować miejsce ładowania, jęśli szukasz stacji ładowania w Niemczech to Nasza mapa jest rozwiązaniem dla Ciebie. Powyżej sprawdź dodatkowo jakie sieci stacji ładowania polecamy, a z jakimi mieliśmy problemy.
Pamiętaj! Zainstaluj i uruchom apki takie jak Allego czy IONITY jeszcze w Polsce! Nasze spontaniczne wyjazdy kończą się tym, że instaluję często apkę przy ładowarce w szczerym polu, gdzie zasięg internetu nie zachwyca i przypomina ten z czasów Neostrady w Polsce. Niestety często autoryzacja karty wywala błąd w Apkach (internet za wolny) i nie da się uruchomić Apki i ładowarki, miałem tak z ALLEGO, mimo 5 prób nie urochomiłem a za każdą próbę uruchomienia ta niemiecka sieć pobrała z mojego konta 127 zł (napisałem reklamację i zwrócili).